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Statute of the FH Kufstein Tirol

in accordance with the University of Applied Sciences Act (FHStG §10 (3), Satz 10)

I. Part of the Statute of the FH Kufstein, Tirol

Chapter 1: General Study and Examination Regulations

The General Study and Examination Regulations of the FH Kufstein Tirol, University of Applied Sciences, first became effective on the 1st of March, 2013, as a supplement to and concretization of the legal provisions of the University of Applied Sciences Studies Law (Fachhochschulstudiengesetz, FHStG).

Last amended on June 12, 2019; effective as of Winter Semester 2019/20
In effect since March 01, 2013                                                               

Chapter 2

Last amended on October 17, 2018; effective immediately
In effect since October 30, 2013

Chapter 3

Last amended on May 08, 2019; effective immediately
In effect since December 14, 2011

Chapter 4

Last amended on May 08, 2019; effective immediately
In effect since July 1, 2013

Chapter 5

Last amended on October 30, 2013; effective immediately
In effect since October 30, 2013

 Chapter 6

Last amended on March 13, 2019; effective immediately
In effect since June 5, 2013

Chapter 7

Last amended on November 21, 2013; effective immediately
In effect since June 5, 2013

II. Study Regulations as attachment to the Statute of the University of Applied Sciences Kufstein, Tirol

News of the FH Kufstein

FH Digitalisierungsaktivitäten überzeugen Abteilungsvorstand für Wirtschaft und Wissenschaft

Im Rahmen seines Amtes als Abteilungsvorstand für Wirtschaft und Wissenschaft/Land Tirol, besuchte Mag. Rainer Seyrling die Kufsteiner Fachhochschule. Durch praktische Beispiele erhielt er einen Überblick über die vielfältigen Aktivitäten der FH.

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Zufriedenheitsquote von 85% für Wirtschaftsingenieurwesen

Der Bachelorstudiengang Wirtschaftsingenieurwesen der FH Kufstein Tirol überzeugt seine Studierenden. Laut Umfrage gaben 80 % der Studierenden an, dass das erlernte Wissen für die berufliche Weiterentwicklung hilfreich ist.

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Untersuchung bestätigt rot-weiß-rote Besonderheiten bei Social Media

Eine Studie des Marketing-Professors Markus Holzweber bestätigt, dass Social Media in Österreich teils ganz andere Nutzungsprofile aufweisen als etwa in den USA. Zudem stellt sie neue Denkansätze zu nachhaltigem Social-Media-Marketing in den Fokus.

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