Living
Apply Icon
Apply
now

Language Courses

Whereas most of the regular courses held at FH Kufstein are taught in German, the courses of the International Program are all held in English. International students have the possibility to take German language courses as part of their academic program.

The FH Kufstein places great emphasis on offering students an international and multicultural education. Besides English, students have the possibility to choose from a range of other foreign languages. However, apart from these required courses, students may opt to participate in the foreign language courses offered through FH Kufstein’s Qualification Center - Michelangelo. These supplementary courses are not for credit, but students receive a certificate and take away a wealth of knowledge about language and culture.

The lectures and seminars organized by the International Program are held in English. Also, there are a number of courses, held in English, in the regular study programs at the FH Kufstein which are open to the students of the International Program. Furthermore, the students of the International Program are encouraged to take part in a German course during the semester.

News of the FH Kufstein

FH Digitalisierungsaktivitäten überzeugen Abteilungsvorstand für Wirtschaft und Wissenschaft

Im Rahmen seines Amtes als Abteilungsvorstand für Wirtschaft und Wissenschaft/Land Tirol, besuchte Mag. Rainer Seyrling die Kufsteiner Fachhochschule. Durch praktische Beispiele erhielt er einen Überblick über die vielfältigen Aktivitäten der FH.

Learn more
Zufriedenheitsquote von 85% für Wirtschaftsingenieurwesen

Der Bachelorstudiengang Wirtschaftsingenieurwesen der FH Kufstein Tirol überzeugt seine Studierenden. Laut Umfrage gaben 80 % der Studierenden an, dass das erlernte Wissen für die berufliche Weiterentwicklung hilfreich ist.

Learn more
Untersuchung bestätigt rot-weiß-rote Besonderheiten bei Social Media

Eine Studie des Marketing-Professors Markus Holzweber bestätigt, dass Social Media in Österreich teils ganz andere Nutzungsprofile aufweisen als etwa in den USA. Zudem stellt sie neue Denkansätze zu nachhaltigem Social-Media-Marketing in den Fokus.

Learn more