International

Brand Management, Commercials & Valuation (E)

level of course unit

First Cycle

Learning outcomes of course unit

Students:
- know what a brand is and know the relevant mechanisms of a strong brand
- can analyze and interpret commercials with regard to brand positioning
- can establish a brand strength scoring
- know the relevant parameters for a brand valuation
- know what a discounted cash flow model is and can carry out initial calculations with Excel
- know the financial side of Brand Valuation
- are able to carry out initial financial brand valuations (relief-from-royalty-method).
- know what weighted average costs of capital (WACC) and the capital assets pricing model (CAPM) are

prerequisites and co-requisites

none

course contents

- Brand strategies & brand strength
- Brand stretching
- Commercial analysis
- Brand Equity & Brand Valuation
- Discounted cash flow model (Excel calculations)
- Brand Finance & financial value of a brand
- Merging of brand strength & financial parameters (WACC, CAPM, DCF)

recommended or required reading

Salinas, G. (2009): The International Brand Valuation Manual; Wiley; 9780470740316
Aaker, D. (2010): Building Strong Brands; 978-1849830409

assessment methods and criteria

Presentation & Valuation of a brand

language of instruction

English

number of ECTS credits allocated

3

eLearning quota in percent

0

course-hours-per-week (chw)

2

planned learning activities and teaching methods

Blended learning

semester/trimester when the course unit is delivered

1

name of lecturer(s)

Giuseppe Sorrentino, MA

course unit code

IP_BUS132

type of course unit

integrated lecture

mode of delivery

Compulsory

work placement(s)

none

News of the FH Kufstein

Vorstellung der Praxisprojekte des Studiengangs Sport-, Kultur- & Veranstaltungsmanagement im Rahmen der EXPOnline

Am 28. Juni 2024 erfolgte die Ausstrahlung des EXPOnline-Livestreams und damit die Präsentation der über 20 Praxisprojekte des Studiengangs im Sommersemester 2024.

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Änderungen der Zulassungsvoraussetzungen: General Management MBA* ab sofort auch ohne Bachelorabschluss möglich

Die International Business School der FH Kufstein Tirol hat ihre Weiterbildungsprogamme gemäß der Gesetzesänderung im österreichischen Fachhochschulgesetz angepasst.

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Sportlich Nachhaltig: Podiumsdiskussion an der FH Kufstein Tirol

Erfolgreiche Podiumsdiskussion an der FH Kufstein Tirol beleuchtet gesundheitliche Aspekte des Sports. Die Veranstaltung fand im Rahmen eines Praxisprojekts des Studiengangs Sport-, Kultur- & Veranstaltungsmanagement statt und zog zahlreiche Besucher:innen in den Festsaal der Kufsteiner Fachhochschule.

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